درود برشما که تصمیم گرفتین بیایین به کلاس بالاتر و شجاعانه این تصمیم رو عملی کردین
دوستان همینطور که میدونین زندگی ما یک واقعیت چند بعدیه. زندگی فردی , خانوادگی , اجتماعی, معنوی , شغلی , تحصیلی و……
قبول دارین که برخی ازین ابعاد بعضی وقتها از اهمیت بیشتری برخورداره ویا بالعکس ممکنه حذف یاغیرفعال بشه؟!
مثلا اهمیت و اولویت شما در این مقطع زندگی چیه؟
بعد غالب و اصلی زندگی شما فکر میکنین چیه؟
احتمالا آفرین.
زندگی تحصیلی یا همون دانش آموزیه.
بدونین برای اینکه ما در زندگی تحصیلی خودمون بتونیم موفق بشیم حتما باید آمادگی جسمی , علمی و عاطفی درخودمون ایجاد کنیم.
پس اول از آمادگی جسمی شروع می کنیم.

مطمئنم با من هم عقیده اید که
یکی از عواملی که میتونه باعث آمادگی جسمی ما بشه خواب مناسبه ، درسته؟

خب حالا ببینیم نشونه های خواب مناسب کدومن؟

اول اینکه خواب ( کافی) باشه. بین ۷تا۸ ساعت.
بدونین که کم و زیادترش میتونه باعث کسالت و یا کاهش هوشیاری و سطح یادگیری مابشه!

دوم اینکه خواب منظمی داشته باشیم. یعنی چی؟
توصیه میکنم ۷ ساعت شب , یک ساعت روز و بهتره که شبها بین ساعت ۱۰تا ۵صبح یا ۱۱تا ۶ صبح بخوابید.

خب اینها مربوط به کمیت خواب بود. ولی بدونین کیفیت خواب هم خیلی مهمه!
فکر می کنین چه چیزهایی کیفیت خواب رو کم یا زیاد میکنه؟
در موردش فکر کنین, بعدا مطالبی خواهید خواند….

امیریان
مشاور مدرسه شما