سلام
روزتون بخیر و سلامتی
درمورد خواب مناسب می گفتیم…..
باید باور داشته باشیم کیفیت خواب هم مهمه.
خوابی که بیشترین تاثیر رو روی رفع خستگی ما بگذاره و جسم ما رو آماده یک فعالیت مجدد و مفید بکنه.
عواملی هستن که بر روی کیفیت خواب ما مؤثرند، مثل ,*محل* خواب مناسب . نباید همزمان با دیدن تلویزیون , روی مبل , زمین , یا بالشتی که زیر سرمون میگذاریم سفت یا کوتاه و بلند باشه خوابمون ببره…
دیگه اینکه, معده پر یا خالی . اونم میتونه روی کیفیت خواب یا نوع خواب هایی که می بینیم تاثیر بذاره
اما
بعضی , عوامل روانی هم هست مثل وجود افکار منفی , افکارمزاحم و یا دعوا و تنش قبل از خواب .
دوستان افکار مزاحم مربوط به همون کارهاست که باید انجام می دادیم ولی انجام ندادیم و یا نگران چگونگی انجام اوناییم
(دراین مورد برنامه ریزی ومدیریت زمان میتونه مشکل رو حل کنه…)
ببینید آرامش قبل از خواب خیلی مهمه.
باید افکار منفی رو ازخودمون دور کنیم تا دچار کابوس , بدخوابی , پرش از خواب و …. نشیم.
لابد میپرسین چطوری؟
پیشنهاد میکنم :
قبل ازخواب خوندن چند آیه قرآن یا مناجات و خلوت با خدای مهربون .
مطالعه قبل از خواب
بله . البته کتابهای رمان وشعر و… ولی دقت کنین انتخاب موضوعات مهمه.
نباید ترسناک ویا غم انگیز باشن!!
مطالعه قبل از خواب مثل قرص خواب میمونه.
پس مهم نیست تاکجای کتاب رو بخونین. مهم اینه که همراه با آرامش و بدون افکار منفی داخل درخواب ناز بشین
_ سعی کنین قبل ازخواب به تمام افراد خانواده شب بخیر بگین و بهشون ابراز محبت کنین….
خب فعلا درمورد خواب کافیه. می ترسم زیادی خوش خواب بشین.
در پیام بعد میخوام درمورد تغذیه مناسب که میدونم بسیار مورد علاقه شماست صحبت کنیم
پس فعلا خدا نگهدار

امیریان
مشاور مدرسه شما